Super DanganRonpa 2: Goodbye Despair

Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2Hajime Hinata zawsze podziwiał Akademię Kibougamine. Jego zdaniem, to wspaniałe, że istnieje miejsce, które pozwoli osobom, które są w czymś naprawdę dobre, stać się jeszcze lepszymi w swoich zainteresowaniach; mówią, że "ktokolwiek się tam dostał, jest ustawiony na całe życie", dlatego dostanie się do wymarzonej placówki, jest dla niego niczym sen. Bohatera spotykamy pierwszego dnia jego pobytu w szkole. Chłopak postanawia w końcu przekroczyć próg akademii, gdy nagle zaczyna kręcić mu się w głowie i na chwilę traci orientację, by wkrótce stanąć przed drzwiami do klasy. Gdy do niej wchodzi, zdaje się, że w pokoju przebywa już cała klasa. Okazuje się, że wszyscy uczniowie są lekko zagubieni, gdyż nie wiedzą jak tu się znaleźli, a drzwi do pomieszczenia, które przed chwilą otwarły się z łatwością, są teraz zamknięte. Po chwili pojawia się Usami-pluszak podobny do królika, który przedstawia się jako ich wychowawca, a żeby tego było mało oświadcza, że cała grupa zostanie zabrana na wycieczkę klasową i po chwili, jakby nigdy nic, pojawiają się na tropikalnej wyspie. Maskotka wyjaśnia, że są tutaj po to, by zacieśnić przyjacielskie więzi i stworzyć wspólne miłe wspomnienia. Dla Hajime to stanowczo za dużo i po chwili mdleje. Gdy odzyskuje przytomność, okazuje się, że prawie wszyscy uczniowie poszli eksplorować wyspę, a jedynym chłopakiem, który przy nim został jest Nagito Komaeda, sympatyczny uczeń, który jest tegorocznym Ultimate Szczęściarzem. Hinata uświadamia sobie, że kompletnie nie pamięta jaki jest jego talent, lecz postanawia się tym nie przejmować i zwiedzić wyspę oraz poznać innych uczni wraz z Nagito. Gdy atmosfera zaczyna się uspokajać, a grupa zaczyna się ze sobą dogadywać i zachęceni przez Usami spędzają czas na plaży, nagle dotychczas słoneczna pogoda staje się pochmurna, a na pobliskim monitorze informacyjnym, pojawia się nieznajoma sylwetka, która każe wszystkim uczniom zebrać się na głównej wyspie. Tajemniczą postacią okazuje się Monokuma, pluszak czarno-białego miśka, który uważa się za dyrektora, który pokonując Usami przejmuje kontrole nad wycieczką i zarządza kolejną zabójczą grę. Zasady pozostają te same. Celem jest dokonanie zbrodni doskonałej, a nagrodą możliwość opuszczenia wyspy.

Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 main islandDanganRonpa 2 to druga część gier z głównej serii DanganRonpa. Twórcy pozostali przy takim samym modelu rozgrywki jak w poprzedniej części zmieniając i dodawając tylko pewne kwestie. W fazach eksploracji w poprzedniej części gry chodzenie po szkole było praktycznie stratą czasu, gdyż w każdej chwili mogliśmy wejść w mapę i automatycznie pójść w wybrane miejsce. Tutaj twórcy dorzucili trochę motywacji do "własnoręcznego" spacerowania po wyspie, gdyż w ten sposób podwyższamy swój level, który pozwala nam na wyposażenie się w większą ilość umiejętności podczas Rozpraw Klasowych, a poza tym w ten sposób rośnie nasz wirtualny zwierzak zainstalowany w naszym Electro-ID. Reszta pozostaje w życiu codziennym taka sama- bierzemy udział w kolejnych wydarzeniach czytając dialogi postaci, a po każdym morderstwie mamy czas na śledztwo, a po nim rozpoczyna się rozprawa klasowa, która została tu lekko zmieniona.
Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 nonstop debate-Non-stop Debate- Działa praktycznie tak samo jak w poprzedniej części: znajdujemy sprzeczny tekst, wybieramy odpowiedni pocisk prawdy i strzelamy. Oprócz możliwości zaprzeczenia oraz wykorzystania czyjegoś argumentu, mamy tu też opcję zgodzenia się, strzelając w argument, który jest podświetlony na niebiesko.









-Odpowiedź na pytanie i wybór argumentu-działa dosłownie tak samo jak w poprzedniej części.
Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 hangman gambit-Zagadka wisielca- tutaj głównym celem jest odgadnięcie słowa klucza, lecz teraz, by wstawić literę musimy doprowadzić do spotkania się ze sobą dwóch takich samych liter oraz zapobiec zetknięciu się dwóch różnych liter. Gdy jesteśmy w kryzysowej sytuacji, możemy wziąść jedną literę do schowka i "wyrzucić" ją w dowolne miejsce w dowolnej chwili (np. na screenie w schowku znajduje się litera N)







Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 fuyuhiko talk battle-Panic Talk Battle- to tutejszy odpowiednik Machingun Talk Battle. Różni się tylko designem oraz tym, że gdy przeciwnikowi skończą się punkty zaufania, musimy uformować ostateczny argument z rozsypanki czterech słów.








Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 climax reasoning-Climax Reasoning- tutaj znów musimy opowiedzieć całą historię zajścia w formie mangi, lecz tym razem brakujące panele mamy podane porcjami i dopiero gdy dopasujemy  wszystkie panele w jednym zestawie, możemy zabrać się za kolejny.












Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 logic dive-Logic Dive- nowa sekwencja pojawiającą się w tej części DanganRonpy. Sterujemy tutaj projekcją wizualną głównego bohatera, przejeżdżając na snowboardzie przez synapsy w jego mózgu omijając przeszkody, przeskakując przepaście, a gdy przyjdzie pora odpowiadamy na pytanie wybierając odpowiednią ścieżkę. Realnym celem tej mini gry jest wydedukowanie nowej wskazówki na podstawie już posiadanych.

Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 rebuttal-Rebutal Showdown- nowa sekwencja pojawiająca się gdy uczeń kontratakuje nasz dowód lub twierdzenie jego własnymi przekonaniami. Tutaj "Pociski Prawdy" zamieniają się na "Ostrza Prawdy", którymi musimy przeciąć się przez serię stwierdzeń oponenta oraz ostatecznie udowodnić mu nasze racje.



Twórcy dodali również "Island Mode" czyli alternatywną wersję zdarzeń, w której Usami pokonuje Monokume i nie dochodzi do żadnego morderstwa. Naszym zadaniem jest zbieranie surowców i dbanie o wyspę rozsądnie gospodarując energią szesnastu bohaterów. W tym trybie mamy okazje poznać postacie bliżej oraz być świadkami często zabawnych sytuacji.

Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 island mode
Gdy opis rozgrywki mamy już za sobą, czas na postacie:

Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 hinata hajime-Hajime Hinata- protagonista gry. Na tle innych postaci jest praktycznie bardzo przeciętnym nastolatkiem. To właśnie on, często z Nagito Komaedą oraz Nanami Chiaki, sprawia, że Rozprawa Klasowa prze do przodu [SPOILERWCzwartymRozdzialeDowiadujemySięŻeJestBeztalenciemIDostałSieDoKibougamineTylkoDlategoŻeMa#Hajs]



Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 nagito-Nagito Komaeda-Ultimate  ̶b̶u̶l̶l̶s̶h̶i̶t̶  Szczęściarz.
Z początku jest dla nas bardzo miły i zawsze pomaga nam w śledztwach, jednak już podczas pierwszej Rozprawy Klasowej dowiadujemy się, że coś z nim nie tak. Mianowicie ma obsesje na punkcie "Nadziei", która zgodnie z jego przekonaniami jest dobrem absolutnym i zrobiłby dla niej wszystko. A że w jego życiu "Nadzieja" stale przeplatała się z "Rozpaczą", to jest w stanie popełnić najbardziej "Rozpaczliwe" czyny, by zobaczyć jaką "Nadzieję" one przyniosą. Mimo to jest bardzo dobrym przyjacielem Hajime. Wszystkich Super Licealistów traktuje jako symbole nadziei, co budzi w nim bardzo duży szacunek, a on, uważając się za śmiecia urodzonego bez talentu, jest gotów by stać się dla nich "szczeblem" w drabinie, która zmierza do nadziei absolutnej, dlatego też podczas Rozpraw ogranicza się do nakierowywania bohaterów  na właściwy  trop, choć często zdarza się, że chłopak rozwiązuje sprawę sporo wcześniej przed innymi. Co do jego szczęścia ma ono wymiar wręcz absurdalny, gdyż Nagito kierując się nadzieją jest zdolny do zagrania w Rosyjską Ruletkę z pięcioma kulami w magazynku i przeżyć.
Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 chiaki

-Chiaki Nanami- Ultimate Gamerka. Dość cicha, a przy tym urocza dziewczyna. Jest nieśmiała i twierdzi, iż jeśli nie zna zbyt dobrze rozmówcy, musi najpierw ułożyć wypowiedź w głowie i dopiero to powiedzieć. Jest bardzo mądra, sprytna i inteligentna, przez co bardzo pomaga podczas Rozpraw Klasowych. Jest pewnego rodzaju no-lajfem, nie wie nawet co to dzień kobiet.


Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 fuyuhiko-Fuyuhiko Kuzuryu- Ultimate Yakuza/Gangsta. Choć jego talent jest dość wymowny ma twarz dziecka z późnej podstawówki/wczesnego gimnazjum, lecz z charakteru jest ostry i groźny, przeklina i grozi w co drugim zdaniu, jest impulsywny, a ponadto gdybyś zwrócił mu uwagę na jego wygląd, prawdopodobnie mógłbyś się pożegnać ze swoimi palcami. Mimo to okazuje się, że ma też delikatniejszą i przyjacielską stronę. Jest jedną postaci, która chociaż stara się racjonalnie myśleć podczas Rozpraw i idzie mu to całkiem dobrze, lecz nie gdy targają nim emocje.

Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 pekoyama-Peko Pekoyama- Ultimate Wojowniczka Miecza. Towarzyszy jej zazwyczaj stoicki spokój, jest jedną z osób, która właściwie używa logicznego myślenia... i tyle mogę o niej powiedzieć :P.






Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 sonia-Sonia Nevermind (a to nieważne :P)-Ultimate Księżniczka (Serio. Nie mieli pomysłu na talent... aż mnie boli jak to piszę). Jest, tak jak jej talent mówi, księżniczką fikcyjnego Europejskiego księstwa Novoselic. Jest bardzo miłą i pomocną osobą, lecz w odpowiednich chwilach używa swojej szlacheckiej charyzmy, która najczęściej powoduje posłuszność innych uczni. Kieruje się rozsądkiem oraz dobrem innych ludzi. Ma dość dziwne upodobanie w sprawach okultystycznych, a widząc szaleństwo Nagito w pierwszej rozprawie mówi "Wygląda na osobę, która śmieje się oglądając "Piątek Trzynastego"! Zupełnie jak ja!". Z powyższego powodu wydaje się bardzo lubić Gundhama.

Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 soda-Kazuichi Soda (Oczyszczona)- Ultimate Mechanik. Jest wesołym, energicznym i kochliwym chłopakiem,
a jego obiektem westchnień jest Sonia, przez którą często jest spławiany. Niestety jest dość impulsywny, tchórzliwy i trochę niezbyt mądry, choć czasem ma przebłyski geniuszu, które zazwyczaj i tak są błędne.



Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 gundam-Gundham Tanaka- Ultimate Hodowca. Jak wskazuje jego talent, słynie z zajmowania się zwierzętami, jednak zdaje się, że jego najbliższym zainteresowaniem jest okultyzm oraz czarna magia, którą, można powiedzieć, praktykuje. Łącząc swoje dwa hobby, nosi ze sobą cztery chomiki, które nazywa "Czterema Mrocznymi Filarami Destrukcji", a siebie samego "Tanaką Zakazanym", mającym moce "Mrocznego Oka". Uważa się też za silniejszego, z powodu tych mocy, od innych i rzadko bywa miły, lecz moim zdaniem da się z nim zaprzyjaźnić, rozumiejąc jego zachowanie i odkodowując co chcę naprawę przez nie wyjaśnić. Rzadko ma rację podczas rozpraw, gdyż wszystkie niejasne dla niego zdarzenia tłumaczy magią.

Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 mahiru-Mahiru Koizumi- Ultimate  ̶A̶p̶a̶r̶a̶t̶k̶a̶ ̶ Fotograf. Wesoła, choć czasem nieco upierdliwa, oraz bystra dziewczyna. Jest dość miła, no chyba że jakiś chłopak nie zachowuje się jak na mężczyznę przystało. Przydaje się w Rozprawach i jest pierwszą osobą, która próbuje nam udowodnić nasz błąd, rozpoczynając pierwszy Rebutal Showdown.



Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 hiyoko-Hiyoko Saionji- Ultimate  ̶d̶u̶p̶e̶k̶ Tancerka Tradycyjna. Choć wygląda na małą, słodką dziewczynkę, to faktycznie jest w wieku licealnym... i nie jest do końca słodka... wręcz przeciwnie. Jest dupkiem, który nie zrezygnuje z żadnej okazji na wyśmiewanie i poniżanie kogoś. Jest bardzo wybuchowa i raczej w Rozprawach nie ma za wiele do gadanie (oprócz drugiej rozprawy).


Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 ibuki-Ibuki Miyoda-Ultimate  ̶P̶u̶n̶k̶ Muzyk. Jest wesołą i energiczną dziewczyną, choć brakuje jej nieco inteligencji. Z jej stylu i sposobu bycia można wywnioskować, że tworzy mocny pop albo rock podczas gdy okazuje się, że lubuje się w ostrym metalu.




Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 mikan-Mikan Tsumiki- Ultimate Pielęgniarka. Jest bardzo nieśmiała oraz niezdarna i choć stara się wszystkim pomagać, ma bardzo ale to bardzo niską samoocenę (czytaj: jest perfekcyjnym celem dla Hiyoko).





Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 byakuya-Byakuya Togami (nie, nie ten sam co w pierwszej części)- Ultimate Potomek Bogaczy. Jest praktycznie kopią Byakuyi z pierwszej części, lecz ze znacznym przyrostem masy [SPOILERTakNaprawdęJestUltimateSobowtórem].





Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 teruteru-Terutrru Hanamura- Ultimate Zbok Kucharz choć woli tytuł Ultimate Szef, gdyż jego zdaniem tytuł ten ma bardziej miejski smak. Jest uprzejmy, bojaźliwy i troszczy się o innych, ale mimo to ma o sobie wysokie mniemanie no i jest zbokiem... w znacznym stopniu zbokiem.




Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 akane-Akane Owari-Ultimate Atleta. Jest bardzo energiczną i miłą, choć czasem lekkomyślną osobą, która raczej woli rozwiązania siłowe i preferuje działać niż myśleć.






Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 nekomaru-Nekomaru Nidai-Ultimate Menadżer. Jest energiczną i głośną osobą. Większość osób dziwi się, że człowiek z taką budową jest menadżerem drużyn sportowych, a nie należy do żadnej.






Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2 main islandTwórcy cały czas trzymają się konwencji połączenia grafiki 3D i 2D i wciąż są, przynajmniej moim zdaniem, w tej dziedzinie mistrzami. Mamy tu malownicze, czasem kreskówkowe i trochę abstrakcyjne widoki oraz bardzo starannie zaprojektowane postacie, a także rysunki ważniejszych sytuacji oraz klimatyczne cut-scenki. Ogólny styl graficzny podczas Rozpraw Klasowych nie uległ jakiejś wielkiej zmianie, ale to wcale nie wadzi, gdyż design jest wciąż tak samo dobry i cieszy oko. Jedynymi zmianami w grafice to lekkie zedytowanie interfejsu.. Poza tym podczas Logic Dive mamy okazję zobaczyć pierwszy trójwymiarowy model, który jest dedykowany postaci Hajime, a nie, jak dotąd, elementom otoczenia.

Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa 2Przy rozgrywce towarzyszyć nam będą stare ale odnowione utwory z jedynki oraz te całkiem nowe, które najczęściej mają egzotyczny klimat rajskiej wyspy.

DanganRonpa 2 to nic innego jak dobra i wierna kontynuacja pierwszej części. Wszystko co doświadczyliśmy w pierwszej odsłonie, doświadczymy i tutaj, a gra dodaje pewne urozmaicenia. Dobrze napisane i zaprojektowane postacie, oryginalna grafika, animacje oraz rozgrywka, a także chwytliwe utwory-to właśnie to, za co lubimy DanganRonpe, a wszystkie te cechy, jak rodzinna tradycja, zostały przekazane następnej części.

Kolejna porcja ciekawostek!!!

-W całej serii Danganronpa każdy główny bohater ma ahoge, czyli fryzurę na antenkę
Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa makoto
Makoto Naegi-protagonista Danganronpy
Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa hajime
Hajime Hinata-protagonista Danganronpy 2
Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa komaru
Komaru Naegi-protagonistka Danganronpa: Another Episode Ultra Despair Girls
Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa kaede
Kaede Akamatsu-pierwsza protagonistka Danganronpy V3
Znalezione obrazy dla zapytania danganronpa saihara trial
Shuichi Saihara- drugi protagonista Danganronpy V3

*Oprócz protagonistów "antenkę" mają trzy postacie: Nagito Komaeda, Toko Fukawa z Danganronpa Another Episode oraz Ki-Bo z Danganronpa V3
*Imię Teruteru może być nawiązaniem do literek, które towarzyszą mu podczas pierwszej Rozprawy "Te Ru Te Ru", które mają oznaczać trzęsienie się.
*Przekonania Ngito odnośnie Nadziei pochodzą z jego własnego życia. Kiedy był mały był w podróży samolotem, który miał wypadek. On przeżył, lecz jego bliscy nie. Gdy był w gimnazjum został porwany, lecz podczas porwania znalazł zwycięski los do loterii i stał się bogaty. Dla niego więc życie to stały cykl szczęścia i nieszczęścia. Nie wiadomo czy wszystkie historie z jego życia są prawdziwe.
*Nagito cierpi na schorzenie płatu czołowego, co powoduje u niego problemy w kontaktowaniu się z innymi. Choroba ta sprawia, że umie mówić przy innych bardzo niekomfortowe rzeczy, nie widząc w tym nic złego. Jednak ten ubytek wynagrodzony jest u niego dużą inteligencją.
*Fuyuhiko i Peko są do siebie bardzo przywiązani. Byli ze sobą razem od dziecka, jednak Peko była wychowywana jako "narzędzi" dla swojego mistrza, którym jest Fuyuhiko, chociaż chłopak traktuje ją jak swoją siostrę.
*Nanami bardzo lubiła spędzać czas z Hinatą, ponieważ podobnie jak ona miał pewne zamiłowanie do gier.


Komentarze

Popularne posty