Ib

IB

FABUŁA

Ib opowiada historię dziewięcioletniej dziewczynki, która pewnego dnia wybrała się z rodzicami do galerii na wystawę malarza Guerteiny. Gdy Ib podchodzi do jednego z obrazów światło zaczyna gasnąć, otoczenie wydaje się nierealne a nią samą zaczynają prześladować obrazy i statuy.

GATUNEK

Ib jest przygodówką rpg z gatunku survival horror, jednak grafika nie pozwala na to, aby zbytnio się przestraszyć, za to historia jest bardzo wciągająca, a gra, choć zrobiona w amatorskim programie (RPG maker XP) to ma aż jedenaście zakończeń, a by uzyskać poszczególne, trzeba wykonać konkretne akcje w trakcie CAŁEJ rozgrywki. W grze głównie uciekamy przed potworami, rozwiązujemy łamigłówki oraz przeprowadzamy dialogi.

GRAFIKA

Może nie jest zbyt dobra, wygląda jak z gry na gameboy advence i jest co prawda bardzo pikselowata, ale to moim zdaniem pozwala bardzo, ale to bardzo wciągnąć się w klimat gry.

DŹWIĘK

Muzyka bardzo pasuje do klimatu gry i bardzo uprzyjemnia rozgrywkę. Szczerze mówiąc początek soundtracku "Garry's theme" trochę przypomina mi "Bad apple" :P. Niektóre z utworów mogą się na początku wydawać smutne, ale później robią się niepokojące, a niektóre utwory są takie, że po przygodach od razu robi się cieplej na sercu. Niestety w grze pod postacie  nie są podłożone głosy.

PODSUMOWANIE

Gra zdaje u mnie na 6+. Może grafika nie jest najlepsza, a voiceactingu nie ma, ale gra nadrabia to swoją klimatycznością i oryginalnością. Czemu nie opisałem rozgrywki, sterowania? Proste. Nie grałem w tę grę. Wystarczyło że obejrzałem let's playa i już zakochałem się w tej produkcji i myślę, a nawet jestem pewien, że granie w nią dostarczyłoby mi jeszcze więcej frajdy. Bardzo bym chciał napisać o wszystkich zakończeniach, ale do tego musiałbym opisać postacie, które występują w grze, by zyskać odpowiedni efekt emocjonalny, który towarzyszy każdemu zakończeniu. Zainteresowanych rozgrywką zachęcam do obejrzenia let's playa:https://www.youtube.com/watch?v=uqayBfrCC6U
a zainteresowanych zakończeniami:https://www.youtube.com/watch?v=Ez7uWOQAb74


Komentarze

Popularne posty